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Terres de Glace - Ice Lands

Started by April 09, 2004 11:01 AM
0 comments, last by Klaim 20 years, 9 months ago
quote: « « Terres de glace » est un univers de Jeu de Rôle se déroulant sur une planète recouverte de glace. La faune et la flore de cet univers ont la particularité d’être composés de cellules principalement constituées de métaux, plus particulièrement de silicium. C’est sur cette étrange banquise infinie que vivent les Hentydes, des humanoïdes intelligents habitant la partie explorée de Neden. Le "peuple orphelin", créé par Adam, est en constante quête de ses origines. « Dragon de Neden » est le Jeu Vidéo se déroulant dans l’univers de « Terres de Glace » en l’an 1008 après l’Eveil. Le héros, ou l’héroïne, est un amnésique dont le seul souvenir est la phrase : « Trouve le Dragon ! ». Il/Elle va donc devoir trouver ce qu’est « Dragon » et partir en quête de vérité sur ce monde étrange. « Dragon de Neden » est donc un JDR en vue isométrique 3D. Dans sa partie solo, le joueur devra explorer l’étrange monde de « Terres de glace » pour « Trouver le Dragon », seul ou avec une équipe de personnages avec lesquels il aura sympathisé. Beaucoup de campagnes annexes et dynamiques seront disponibles et formeront le plus gros de l'aventure et de la découverte. Dans sa partie multi joueur d'autres campagnes aussi importantes seront disponibles à plusieurs joueurs dans le même univers mais 100 ans après les événements du mode solo. Les joueurs pourront donc former des clans et partir à la recherche d'expériences fortes et pourquoi pas être en compétition inter clan. Les combats ont été pensés pour être à la fois stratégiques, stylés et spectaculaires. Le joueur aura le choix entre 5 classes ou pourra rester non classé. Pas de caractéristiques mentales ou de choix d’alignements : ce sont les choix du joueur qui influencent directement les différentes communautés qu’ils rencontreront. Les règles de « Terres de glace » ont été crées en tenant compte du fait que l’on ne pourra y jouer que sur machine pour profiter au maximum de ce qu’elle peut nous offrir, contrairement aux jeux de rôles papiers classiques. »
This is an RPG PC amateur game. A website will open soon. Our team, "Insane Density", have 8 members (5 graphics, 2 progs, 1 webdesigner) and we are now looking for people : - 1 Translator French/English : will translate french texts from the web site to English in a first time, and will have to translate the game texts during the developpement. - 1 Music writter : musics for the game; - 1 Sound Maker : sounds for the game. The music writter could be a sound maker too. If you're interested in translating for us, please translate the upper text to english here (this is a simple test). If you're interessend in making musics and/or sounds for this game, please send me somme works there klaim@no-log.org . [edited by - Klaim on April 9, 2004 12:03:31 PM]
Here is a translation from google that I had to fix :


quote: "" Grounds of ice" is a universe of Role playing game being held on a planet covered with ice. The fauna and the flora of this universe have the characteristic of being composed of cells mainly made up of metals, more particularly of silicon. It''s on this strange infinite ice-barrier that live Hentydes, of the intelligent humanoïdes living the explored part of Neden. The "orphan people", created by Adam, are in constant search of his origins.

"Dragon of Neden" is the Video game being held in the universe "Grounds of Ice" in year 1008 after The Awakening. The hero is an amnesic whose only memory is the sentence: "Finds the Dragon! ". He/she thus will have to find what is "Dragon" and to leave in search truth on this strange world.

"Dragon of Neden" is a RPG in isometric sight 3d. In its solo part, the player will have to explore the strange world of "Grounds of ice" "To find the Dragon", alone or with a team of characters with whom he will have sympathized. Many additional and dynamic campaigns will be available and form largest of the adventure and the discovery. In its multi player part , other so significant campaigns will be available to several players in the same universe but 100 years after the events of the solo mode. The players will be able to train clans and to leave to research strong experiments and why not be in competition clan versus clan. The engagements were thought at the same time strategic, to be stylistic and spectacular. The player will have the choice between 5 classes or will be able to remain not classified. No mental characteristics or alignement choice: in fact the choices of the player influence the various communities he will meet. The rules of "Ground of ice" were create by holding account owing to the fact that it will not be possible to play there but on machine to benefit the maximum of what it can offer to us, contrary to the sets of traditional papers roles. "


Has I said, we are looking for a translator, a music artist and a sound artist.

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