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QuakeII,QUAKEIII and so on :)

Started by October 28, 2000 06:44 AM
33 comments, last by trigger 24 years ago
Hi mates!!!! I want to use Quake3-2 Modells or objects!!! But I don''t know how to do!!!! Can you please tell me some resources where i can get some code to load objects from quake3???? and i need a builder to create new objects!!! I want to youse them in my intros & demos!!! THANX MATES!!!!! trigger
http://trigger.xenyon.net/
Ok kid, for 3.4 million, I''ll email you the Q3 source code. You can pick up from there. I''ve commented it quite well.

ok 3 million then but nothing less ....
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hehe... sorry cldn''t resist
Hey!!!!!!!!
I only want to know a good 3d-model format for lanscapes and objcts like 3d gladiatiors !!!! OK!?!?! hope you got that!!! HEY, AND I BOUGHT ALL GAMES FROM ID SOFTWARE!!! NO PIRATE COPYS

If anybody can tell me how to create 3d-objects i will ask !!
elitegroup!!! you know? kasparov(the party 99)!

THEY ARE COOOOOOL!!!
AND DON''T FORGET: AROGANZ DURCH KOMPETENZ!!!

trigger
http://trigger.xenyon.net/
ok mates then tell me some cool 3d-format to store 3d-objects in it with cool compression for textures and objects wich is for free and not for 3MILLION!!!!!

hey John, I am not a kid!!!
I will become a famoust coder in future and the you will beg for me...

trigger
http://trigger.xenyon.net/
landscapes are useless...dark red n brown dungeons rule(did i mention curved surfaces?)
-Carmack

btw if u search trhu the forum u can find a lot about md2 loading dont remember seeing q3 formats so far!
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THANX REALITY!!!!
AND A BIG SORRY TO JOHN FOR NOT BEING A GAMER SINCE 3 YEARS!!!
http://trigger.xenyon.net/
ok!!
md2 is the best 3d format avaiable at the moment???? has it a good compression???? Where can I fan a good modelling progamm for it???? and where code to use it in my own productions???

and john!!! where is the mail????

trigger
http://trigger.xenyon.net/
hehe trigger, whats the mather, dont shouth around in this nice little forum, yep!!

btw:
bitte platz hier nich so rein und brüll rum ich will die besten models die es auf der welt gibt mit der besten engine einfach so gratis laden können usw blabla. beginn mal, ein einfaches model zu laden von einer ascii file, dann kanstu versuchen, mit .3ds weiterzumachen. die kanstu mit sogut wie jedem 3dprogramm produzieren. für die frage, welches programm, durchsuch das forum. für die frage, wie laden, durchsuch das forum. für die frage, wie man an q3 models kommen soll, die haben jahre daran gearbeitet so etwas zu realisieren. meinstu, die verschenken es jetzt einfach jedem x-beliebigem trottel??!

we wanna play, not watch the pictures

If that's not the help you're after then you're going to have to explain the problem better than what you have. - joanusdmentia

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Willst du damit sagen, das ich ein trottel bin ??

das konnte ich nicht wissen, ich dachte das der loader so etwas wie opensource wäre, so in etwa wie es bei quake 1 und 2 der fall war. außerdem, wie du vielleich gelesen haben solltest, habe ich schon deit über 3 jahren kein einziges game mehr angerührt!!! ( habe q3 nur einmal bei einem freund gesehen!! und so berauschend fand ich die engine nun auch wieder nicht !!!)
ich hatte nur davon gehört das es quake 2 modell-designer gibt und da ich keinen großen unterschied zwischen q1 und q2 sehe, bin ich davon halt ausgegangen das es auch schon modeller und source für quake 3 gibt!!! tut mir echt leid

aber einen trottel würde ich mich nicht gerade nennen!! ich bin vielleicht ein newbie im win32 sektor und in vc++ bin ich im moment auch noch nicht der beste, ich habe den vc++ compiler aber auch erst seit 2 monaten[!] und den sourcecode fange ich jetzt nur schon mal an zu sammeln(für später)!!

Der schein trügt aber!!! Ich bin ein ziemlich guter pascal und assembler coder allerdings ist das alles schon etwas veraltet!!!

ich glaube sowieso, das es nicht mehr lange dauern wird bis der q3 loadersource released wird

achso, ehm, ich habe im moment nicht viel zeit, also wäre es nett, wenn du mir das beste modeller format für objekte wie gegner sagen würdest!

trigger
http://trigger.xenyon.net/

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